HTML

HAJNALI FÉNY

Friss topikok

Címkék

HANGZATOS ÍGÉRETEK - ÉS A MEGVALÓSÍTÁS...?

2007.05.12. 00:05 RUZSA_VIKTOR

Hangzatos ígéretek, melyek megvalósulásából – ezidáig – úgy tűnik, semmi sem lett. A 2-es metró vonal 2004. évi felújítási munkálatainak, vagyis maga a metróvonal felújításának kezdete óta gyakran hallhatják mozgáskorlátozott embertársaink, hogy hamarosan, ekkorra és ekkorra liftek épülnek a metróvonal valamennyi állomásán, hogy azok segítségével a kerekesszékesek is igénybe tudják venni a teljes metróvonalat. Még 2004. nyarán az akkor felújított Blaha Lujza téri és Kossuth téri metróállomásokra ígértek ilyen szerkezeteket – ám ezek azóta sem készültek el. A Budapesti Közlekedési Vállalat most egy új stratégiát dolgoz ki, ha nem is véglegeset – ideiglenesen alacsonypadlós autóbuszokat közlekedtet a 2-es metró vonalán. Vajon miért éri meg ez az amúgy is veszteségekkel kűzdő Vállalatnak, még akkor is, ha ez csak egy ideiglenes megoldás? S egyáltalán honnan szerez forrásokat erre a cég? Erre kerestem a választ, ezért felhívtam Dr. Kiricsi Karolát, a BKV Sajtószóvívőjét, s a vele készült interjút (melyet egyébként múlt csütörtökön vettem fel) hallhatták e hét pénteki „Handycap” adásunkban. Dr. Kiricsi Karola beszélt egy április 19-i sajtótájékoztatóról, melyen Dr. Hagyó Miklós Főpolgármester-helyettes Úr tájékoztatta a nyílvánosságot a fogyatékossággal élők érdekvédelmi szervezeteinek a BKV–val történt egyeztetéseiről, hogy hogyan is lehetne a budapesti tömegközlekedést az erre vonatkozó törvényi rendelkezés szerint 2010. végére akadálymentessé tenni – vagy legalábbis annak egy részét. Ezen törvényi rendelkezés aközhivatalok, az egészségügyi intézmények és az infrastruktúra teljeskörű akadálymentesítését írják elő 2010. végéig. A Szóvívő Asszony elmondta azt is, hogy a liftek hiánya nem elsősorban forráshiány, hanem az utólag nehezen kivitelezhetőség következménye, ráadásul az egyes kivitelező cégek a tervezettnél jóval magasabb árért kínálták a megvalósítást. Így egyelőre marad e fenti ideiglenes megoldás, de tervek már vannak, hogy hogyan lehet majd a mélyebben lévő állomások esetében a kerekesszékesek közlekedését megvalósítani: pl. a mozgólépcsők mentén elhelyezett emelőszerkezetekkel, melyek műszaki megvalósítására jelenleg még nem tud pontos, érdemi választ adni, de az egyeztetések már zajlanak. A jelen ideiglenes megoldás egyelőre csak a 2-es metróvonalra terjed ki, mármint, hogy ezt próbálják meg kiváltani alacsonypadlós buszokkal.

Műsorunk második felében pedig a Magyarországi Tolókocsi Alapítvány múlt szerdai átadóünnepségén Dr. Szőke Györggyel készített interjúm hallhatták Hallgatóink.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hajnalifeny2.blog.hu/api/trackback/id/tr566083462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása